نشست با دکتر سرکارارانی

آخرین به روز رسانی یکشنبه, 26 اسفند 1397 16:35

به نام خدا

گزارش دیدار با دکترسرکارارانی درکاشان

درساعت 19 روز چهارشنبه 22 اسفندماه 97 به اتفاق اقایان مدنیان – ناظری وحاجیان وبا وسیله نقلیه (جک) جناب اقای ناظری به سمت کاشان حرکت کردیم . درراه به دلیل ترافیک درخروجی ازاصفهان قدری دیر به کاشان رسیدیم و این امر موجب نگرانی جناب الماسی شده بود که چند مرتبه درطول راه تماس گرفتند . بالاخره ساعت 23 به خانه معلم کاشان رسیدیم واقای الماسی را دیدیم که منتظر ایستاده اند . بادیدن ایشان هم ما وهم ایشان خوشحال شدیم . پس ازصرف شام به اتفاق به مهمانسرای دانشگاه کاشان رفتیم وشب را درانجا بیتوته نمودیم . صبح حدودساعت 8:30 روزپنج شنبه جناب الماسی به اتفاق دکتر سرکارارانی به مهمانسرا امدند و پس از معارفه ودیده بوسی به دفتر مهندس فخری مدیرعامل بنیاد نخبگان سعیدی که دردانشکده فیزیک ، شیمی وریاضی دانشگاه مستقر است وارد شدیم .

کم کم دوستان دیگری ازکاشان به جمع ما پیوستند ازجمله : اقایان  جعفری ازاد – مکارم نژاد – ژاله خواه – مصلحی – فهیمی تبار و ... جمعا 12 نفربودیم . ازساعت 9 صبح تا ساعت 13 دران جلسه به بحث وتبادل نظر پرداختیم . البته همه درراستای تعلیم وتربیت بود . همچنین حول مباحث مطرح شده درکتاب ( درتمنای یادگیری ) که نقطه نظرات ودیدگاههای دکتر سرکارارانی را دربردارد ، پرداختیم . البته درابتدا توضیحی مختصر درمورد موسسه ایما داده  شد و اقای الماسی  هم حاضرین را معرفی نمودند و کارهایی  که درکاشان توسط خیرین انجام می شود بصورت ان – جی – او بطورخلاصه مطرح کردند مانند : خیرین دانشگاه ساز – بنیاد کتاب مطهر – صندوق حامی دانشجویان – بنیاد حامیان بهسازی اموزشی – کمیته همدلی نابینایان – بخشنده مهرعلی که حامی دانش اموزان است و ....

سپس وارد دستورجلسه شدیم وهریک از شرکت کنندگان نظرات وسوالاتی را درمورد اموزش وپرورش و مباحث مطرح شده درکتاب  ( درتمنای یادگیری ) مطرح نمود . اقای سرکارارانی نیز ضمن توضیح درمورد مباحث سعی داشتند نقطه نظرات همه را بگیرند و همه درمباحث شرکت کنند . ایشان درمورد طرح خود که عنوان ( به نیکی رسیده ها ! به بهسازی اموزش یاری رسانید ) بیشتر توضیح دادند . وسعی داشتند مطالب خودرا که درکتاب هم مطرح شده  به بحث بگذارند . به طورخیلی اجمال می توان گفت نکات مهمی که مطرح گردید عبارتنداز :

تجدد درایران به دنبال سخت افزار است ولی توسعه ازمقوله نرم افزار می باشد .

دارالفنون به دنبال اموزش فن بوده است ولی ما باید به دنبال اموزش فکر باشیم .

فقه هم یک فن است ، مانند سدسازان ، مهندسان وفقیهان به یک گونه فکر می کنند ، ودراین سالها خوب باهم کارمی کنند .

علم مانندهنر خلق می شود ، درچارچوب و نقشه قرارنمی گیرد . مهندسی نمی شود ، علم وحشی است دربند درنمی اید .

مهندسی علم وفرهنگ یک حرف  بی محتواست .

و...............

دربین صحبت ها متال هایی نیز مطرح شد ازجمله :

انسانهای بزرگ مانند گاندی وماندلا و .... به این جهت مانده اند که : خیلی ازکارهارا نکردند .

نسل گذشته دهان بزرگ داشته ودارد ولی نسل فعلی واینده  ازما گوشهای بزرگ می خواهد .

درگذشته همه گفته ها  تکلیف مدار بوده است ولی امروزه گفته ها حق مدار است .( حق – تکلیف ) .

قبله را ما کج ایستاده ایم .

همه منتظر ناجی هستیم ، می خواهیم کسی ، زمانی ووو بیاید وکاری کند . و...

 اموزش های سه هزار روز اول زندگی هر فرد بسیار موثر است و باید به دور ابتدایی  توجه بیشتر نمود .

همه دراموزش وپرورش امروز به دنبال سخت افزار اند درصورتیکه اموزش ازجنس نرم افزار می باشد .

و ازاین مقولات به مدت 4 ساعت گفتگو بود . سپس ازهمدیگر جداشدیم . حدود ساعت 14 ناهار صرف شد و با اقای الماسی خداحافظی نموده وبه سمت اصفهان حرکت کردیم . حدودساعت 17:30 دراصفهان بودیم .

درضمن قرارشد دردهه اول اردیبهشت 98  اقای دکتر سرکار ارانی  به اصفهان بیایند و درجمعی که کتاب ( درتمنای یادگیری ) را مطالعه نموده اند ، مطالب کتاب به بحث وتبادل نظر گذاشته شود . ازاعضای هیئت مدیره ایما درخواست می شود ، راهنمایی و کمک کنند تا جلسه اردیبهشت ماه با بازدهی کمی وکیفی

بیشتر اجرا گردد . انشاءالله  کردابادی 24/12/97