روز نوشته ها
- خلاصه کتاب سوپ جوجه تلخیص توسط جناب اقای گلبانگ
- نظرات امانوئل کانت درمورد تعلیم وتربیت تلخیص شده توسط اقای دکتر عجبی
- نظرات ماکارنکو تلخیص شده توسط اقای عبدالله کفعمی
- گسست وپیوستگی نسلها اقای محمد کاظم علیخانی
- تلخیص نظرات مونته سوری توسط اقای عبدالله کفعمی
- دیدار وعیادت ازجناب اقای جنتیان
- فراخوان پژوهش های فرهنگیان
- پیش تحقیق اقای علیخانی درمورد دغدغه معلمان
- چکیده پژوهش اقای مختاری
- گزارش ارائه نتایج تحقیقات 2 25-11-1401
- گزارش ارائه نتایج تحقیقات 25-11-1401
- فراخوان دریافت کتاب حوزه کودک ونوجوان
گالری تصاویر
چکیده پژوهش اقای مختاری
- توضیحات
- آخرین به روز رسانی پنج شنبه, 27 بهمن 1401 18:11
بررسي رابطه بين انگيزش پيشرفت تحصيلي دانش آموزان دختر و پسر دوره راهنمايي
با ويژگيهاي اجتماعي و آموزشگاهي آنان در شهر اصفهان
پژوهشگر : احمد مختاري
ناظر : دكتر فاطمه بهرامي
چكيده:
در اين مقاله از ميان عوامل آموزشگاهي سبك رهبري مدير و از عوامل اجتماعي طبقه اجتماعي و ارزشها و ديگري مهم
دانش اموزان انتخاب شد و رابطه آن با انگيزش پيشرفت تحصيلي بررسي شد.
اين پژوهش توصيفي از نوع همبستگي است. حجم نمونه 246 نفر از دانش اموزان دوره راهنمايي و 30 نفر از مديران
آنها بوده است.
روش نمونه گيري طبقه اي متناسب با حجم بوده است.
نتايج نشان مي دهد كه بين سبك رهبري مدير وانگيزش پيشرفت تحصيلي دانش آموزان رابطه معني داري وجود دارد.
انگيزش پيشرفت تحصيلي دانش آموزان مديران رابطه گرا بيشتر بوده است.
بين جو كلاس و انگيزش پيشرفت تحصيلي رابطه وجود دارد. بين نمره ارزشهاي دانش آموزان در چهار بعد مالي, حرفه
اي خانوادگي وعلمي با انگيزش پيشرفت تحصيلي رابطه معني داري وجود دارد.با افزايش نمره طبقه اجتماعي انگيزش
پيشرفت تحصيلي افزايش يافته است. بين ديگري مهم دانش آموزان و انگيزش پيشرفت تصيلي رابطه معني داري
بدست نيامد.