روز نوشته ها
گالری تصاویر
اخبار سایت
نظر سنجی
سایت را چگونه ارزیابی می کنید؟
عالی - 71.4%
خوب - 28.6%
متوسط - 0%
ضعیف - 0%
سازمان نظام معلمی
- توضیحات
- آخرین به روز رسانی پنج شنبه, 18 شهریور 1395 13:03
سازمان نظام معلمی
به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش به نقل از سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ، حجت الاسلام محي الدين بهرام محمدیان در آستانة هفتة معلم با بيان اين كه اعادة مرجعیت فکری، فرهنگی و تربیتی معلم لازمة پیشبرد اهداف تحول بنیادین در آموزش و پرورش است، اظهاركرد : اعادة مرجعیت فرهنگی و تربیتی معلمان با ارتقاء منزلت اجتماعی و بهبود معیشت آنان ارتباط مستقیم دارد و لازم است این مهم با ارزشیابی و نظارت حرفهای بر کار تعلیم و تربیت از سوی منتخب معلمان و ذینفعان انجام پذیرد.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی تصريح كرد : آرامش روانی و رضایتمندی شغلی معلمان و صیانت از حقوق فردی و اجتماعی آنان در بهبود فرایند یاددهی و یادگیری و ارتقاي کیفیت آموزشی و اعتلاي نظام تعلیم و تربیت سهم بهسزایی دارد.
وي راهکار مناسب برای دستیابی به حضور فعال و با نشاط معلمان را در نظارت و سنجش صلاحیت حرفهای آنان و ایفای نقش در ارتقا و تعالی کیفیت تعلیم و تربیت، راهاندازی سازمان نظام معلمی دانست و خاطرنشان كرد : تعلل و تأخیر در تصویب و راهاندازی سازمان نظام معلمی آسیبزاست. معلمان باید خود بر حقوق و تکالیف صنفی و حرفهای خودشان نظارت کنند و حریم معلمی را که دارای قداست و احترام است از دست یازی سیاسی، جناحی و گروهی محفوظ دارند و نسبت به پاسداشت شئون معلمی از سوی شاغلان این عنوان و همچنین بهرهمندان از خدمات تعلیم و تربیت ایفای نقش کنند.
محمديان یادآور شد: نباید در مجموعههای غیردولتی به دلیل مشکلات اشتغال در کشور بر حقوق فردی معلم تعدّی شود و نسبت به پرداخت بیمه و یا احتساب سنوات و رعایت مرخصی سالانه بی اعتنایی شود و یا اینکه هر کسی بتواند بدون احراز صلاحیتهای عمومی و اختصاصی و داشتن مهارتهای کافی حرفهای مدعی تدریس و تربیت در مجموعههای خرد و کلان از کلاس کنکور و تقویتی گرفته تا حضور در منازل بهعنوان معلم خصوصی اقدام نماید. رسیدگی و نظارت به این امور باید با سازمان منبعث از ارادة معلمان و مورد تایید قانون انجام پذیرد.
وی سازمانهایی مانند نظام پزشکی، پرستاری، مهندسی و روانشناسی و یا کارشناسان حقوقی دادگستری را شبیه همین پیشنهاد ارائه شده دانست و گفت: معلم مورد اعتماد همه است ما فرزندانمان را برای تربیت به معلم میسپاریم لذا پر بیراه نیست که کار معلمان را از آموزش و ارزشیابی و نظارت و انتخاب برگزیدهها و نمونهها را هم به خودشان واگذار کنیم و از مشارکت آنان در برنامهریزی و سیاستگذاریهای سامان یافته بهرهمند شویم.
ساعت
اوقات شرعی
آمار بازدیدکنندگان سایت
126404
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
433
60
738
125135
1188
2570
126404
آیپی شما: 44.200.175.255
امروز: پنج شنبه، 20 مرداد 1401